Ajankohtaista

Vinkkejä mobiilivaihdetta harkitsevalle

Vinkkejä mobiilivaihdetta harkitsevalle

Mobiilivaihde on käytännössä mobiilisovellus, jonka avulla hallitaan yritykseen saapuvia puheluita. Mobiilivaihde vastaa ominaisuuksiltaan perinteistä puhelinjärjestelmää, mutta on käytettävissä matkapuhelimella.

Mobiilivaihde tarvitsee toimiakseen käytännössä vain matkapuhelimen ja matkapuhelinverkon. Vaihteen käyttöönotto on helppoa eikä vaadi esimerkiksi raskaita järjestelmähankintoja. Myös yrityksen nykyiset pöytä- ja soft phone -puhelimet voidaan helposti liittää osaksi mobiilipalvelua.

Asiakaspalvelun ja tavoitettavuuden parantamiseen

Mobiilivaihde on kustannustehokas ratkaisu yrityksen palvelukyvyn ja tavoitettavuuden kehittämiseen. Asiakaspalvelu sekä muut mobiilivaihdetta hyödyntävät työntekijät voivat varmistaa tarvittaessa mobiilisovelluksen avulla esimerkiksi toistensa läsnäolotiedot. Vaihde tunnistaa milloin työntekijät ovat parhaiten tavoitettavissa ja puhelut osataan ohjata heti oikealle henkilölle. Vaihde mahdollistaa lisäksi pikaviestien lähettämisen palvelua hyödyntävien henkilöiden kesken.

Mobiilivaihteen avulla voidaan tallentaa myös tiedotteita sekä käynnissä olevia puheluita. Mahdollisia ruuhkatilanteita mobiilivaihde helpottaa tarjoamalla takaisinsoittotoiminnon, jolloin asiakkaan ei tarvitse odottaa jonossa.

Asiakaspalvelun raportointi kuntoon

Mobiilivaihteeseen on saatavilla raportointitoiminnallisuus, jonka avulla saat kattavia raportteja esimerkiksi puheluiden kestoista. Raporttien parametrit voidaan määritellä itse, kuten vastausprosentti, tarjotut puhelut, eri numeroista saapuneiden puheluiden määrä, vastatut puhelut, luopuneet puhelut sekä puhelun keskimääräinen kesto.

Mobiilivaihteen yhdistäminen ulkopuolisiin palveluihin

Mobiilivaihde on integroitavissa myös ulkopuolisiin palveluihin, kuten CRM-järjestelmään tai kalenteriin. Integraatioiden avulla tieto siirtyy suoraan ohjelmistojen välillä, jolloin esimerkiksi CRM-järjestelmästä on nähtävillä kuinka usein asiakkaat soittavat yritykseen ja minkälaisista asioista asiakkaiden kanssa keskustellaan.

Mobiilivaihteen hyötyjä

1. Operaattorivapaa: mobiililiittymiä tai yritysnumeroita ei tarvitse vaihtaa mobiilivaiheen vuoksi
2. Integroitavuus muihin järjestelmiin: kerää ja hyödynnä tietoa läpi järjestelmien
3. Helppo käyttöönotto: Mobiilivaihde ei edellytä investointeja tai vaativia asennuksia
4. Liiketoiminnan kehittäminen ja raportointi: asiakaspalvelun parantamisella on merkittäviä etuja koko liiketoimintaan

Lisätietoa mobiilivaihteesta löydät täältä.

Jaa artikkeli:

Tilaa uutiskirjeemme ja pysy aina ajan tasalla

Kiinnostuitko? Kerromme mielellämme lisää

Sinua voisi kiinnostaa myös

Digitalisaation kasvu on avannut yrityksille lukuisia mahdollisuuksia kehittää toimintaansa ja tehostaa palveluitaan pilviratkaisujen avulla. Pilvipalveluiden maailmassa yritykset voivat valita julkipilven (public cloud) ja yksityisen pilven
Digitalisaation ytimessä ovat pilvipalvelut, jotka tarjoavat kapasiteettia datan hyödyntämiseen. Pilvipalvelut voivat kuitenkin muodostua yllättäväksi kulueräksi, jos palvelun hinnoittelu ja siihen liittyvät osa-alueet eivät ole selvillä.

Kiva kun kävit, mutta ethän mene vielä!

Tarjoamme teille nyt maksuttoman kartoituksen – varaa siis aika ja katsotaan yhdessä, miten voimme auttaa yritystäsi!

Tai

Tilaa uutiskirjeemme alta, niin pysyt aina ajan tasalla, mitä alalla tapahtuu.